2010. szeptember 5., vasárnap

Újra a japán forrósságban

Sajnos gyorsan eltelt az otthoni vakáció, csak remélni tudom, hogy az előttem álló 3 és fél hónap is ilyen gyorsan elfogy majd. Az olasz kirándulás miatt picit rohanás volt, de így is pihentem egy nagyot a következő két hónap nagy melói előtt és szuperül kiélveztem a pereputtyomat. Szintén remélem, hogy nekik is gyorsan lepereg az év maradék része nélkülem. Túl sok minden nem történt mióta visszaértem, de két dolog, ami jelentősen eltér az otthonitól, nagyon erősen szembetűnt, már a visszaérkezésem első órájában. Az egyik a forróság a másik a vonatközlekedés. Az utóbbit sejtettem, az előzőt meg reméltem, hogy nem olyan vészes. Tévedtem, de ezt majd picit később.

A vonatozás nemcsak Japánban, de Európa nyugati részén is, főleg Franciaországban, más dimenzió mint otthon. Tudom, ez közhely, de felfoghatatlan, hogy nálunk miért nem működik pl. a reptéren, illetve reptér és a városközpont között. Hazafele menet szitkozódtam, mert a párizsi átszállásnál több mint fél órát buszoztam az 1-es és a 2-es terminál között, megspékelve 20 perc gyaloglással. Visszafele fedeztem fel a két terminál között működő, vezető nélküli vonatot. Sokkal gyorsabb és kényelmeseb volt, fogalmam sincs miért irányítottak a buszhoz augusztus 12-én.

És akkor az újabb dimenzió, a japán reptéri vonatok. Narita, a tokiói reptér kb.90 km-re van a főváros központjától. Van egy a városban is, a Haneda, de azt hamar kinőtték és a legközelebbi, elégséges helyet biztosító hely Narita. Ide jár a kb. 150km-es sugarú környékről a Narita Express, röviden NEX. Én is ezt használom utazáskor, mert a lakásomhoz közeli Ofuna városkából is indul félóránként és Yokohama meg Tokió érintésével jut el Naritára. 160km, kb 1óra 40 perc. Ofuna-Narita 4500YEN visszafele 3500, de ha útlevéllel érkezel, akkor adnak egy 1500YEN-es vonatbérletet (SUICA-t), amit a vonatozás mellett az állomásokon vásárlásra is lehet használni. Sajnos a NEX-ről nincs külső fotóm, de a NEX linken megnézhetitek kívülről is. készítettem viszont pár képet a belsejéről.
Az első képen a slozi látható... Picit csalás, mert a mozgássérült toalettet fényképeztem, de ez nagyobb, mint az én fürdőszobám, konyhám és előszobám együttesen. Hiper-tiszta, full automata minden, bizton állítom: kellemes benne a trónolás :). Ha netán nincs mobilod - ez szerintem japánok esetén teljesen kizárt - akkor a szintén szuper tiszta folyosón találhatsz telefont, rögtön a slozi mellett. Minden információt 4 nyelven mondanak el, japánul, angolul, kínaiul és koreaiul, de ha valaki "vizuális" típus és nem beszél mondjuk csak magyarul, az is tudja, hol és miként kell leszállni, átszállni, mert éles TFT kivetítőkön, folyamatosan követhető az útvonal, sorban a következő állomásokig várható utazási idő, illetve a következő állomás alaprajza, nehogy valaki eltévedjen és a csatlakozó vonalak. Innen tudom, hogy Tokióban, a Tokyo központi állomásra az -5. szintre érkeztünk és még 2 volt alattunk. (Zárójelben jegyzem meg, hogy nem ez a legnagyobb, hanem a Shinjuku, amiről már volt szó e-mailben.) Aranyos kiszolgálóhölgyek, (kizárólag az emberi jogokra való tekintettel nincs képem róluk) kiskocsin mindenféle finomságot tologatnak a folyosón, ebből a frissen kapott 1500YEN-nel feltöltött SUICA-val is lehet vásárolni. Én általában szendvicset és sört szoktam venni. Most is így tettem, mert nagyon meleg volt és van. Sajnos. Ha netalán, rögtön a kellemesre klimatizált Narita Expres-szen ébredne az ember, akkor is tudja, hogy nagy a kint a forróság, mert az utazási információk mellett található egy másik, ugyanolyan kijelző, ahol japánul és angolul mennek a hírek és az időjárás-jelentés. A japánoknak a hőmérőik is jók, tényleg 35fok van. Tegnap 37 volt, jövő héten végig 35 lesz, de jövő vasárnap már Manilába megyek, ahol az továbbra is esős az idő és "csak" 30 fok van. A vonatozásról meg annyit, optimista vagyok és remélem, hogy az unokáim is utazhatnak majd hasonló vonatokon Ferihegyre.

Üdv. néktek és millió puszi a családom minden tagjának,
Boti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése