2011. február 14., hétfő

Férfiközpontú Valentin nap

Picit okosodtam ma Valentin nap ügyében. Két furcsaság is történt ma a munkahelyen. Az első az ebédlőben, ahol is kis csokikat osztottak mindenkinek, természetesen Valentin nap alkalmából. Nem utasítottam vissza. A második az irodában történt, ahol du. 3 óra magasságában - ekkor van ugyanis a délutáni pihenő és általában a nem közvetlenül munkához kapcsolódó dolgokat ekkor szoktak elintézni a jó munkás emberek - a hölgyek, csajok körbejártak és a képen látható, ízléses csomagolású csokikat osztogatták a férfinépnek. Viszont azt nem láttam, hogy bármely férfi kollégám is egy mikronnyi ajándékot vagy figyelmességet is adományozott volna nőnemű egyed valamelyikének. Picit furcsállottam az egyoldalúságot, de arra gondoltam, hogy az ilyen férfiközpontú Valentin napokat nálunk is be lehetne vezetni. Aztán utánanéztem és a wikipédiából derült ki számomra, amit eddig nem tdutam, hogy Japánban idézem:

"Február 14-én feleségek csokoládéval ajándékozzák meg férjeiket, férfi kollégáikat, főnököket stb.. Ezért egy hónappal később (White Day) viszonzásként fehér csokoládét kapnak ők ajándékba. Fiatal leányok is ezen a napon ajándékozzák meg imádottjaikat, legjobb esetben olyan csokoládéval, melyet ők maguk készítettek. A férfi ezt március 14-én viszonozhatja."

Úgy érzem egy hónap múlva eljön a Japán nőnap...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése