2010. november 30., kedd

Nekem ez volt az első földrengésem

Az Index.hu híre:
-------------------------------------------------------------
2010. november 30., kedd 05:54

Földrengés rázta meg Japánt helyi idő szerint kedden nem sokkal déli 12 óra után. A földmozgás 6,9-es erejű volt, személyi sérülésről, illetve károkról egyelőre nem érkezett jelentés.

A földrengés epicentruma a déli partoktól 800 kilométerre volt. A japán meteorológiai ügynökség jelentése szerint a rengés az ország nagy területén érezhető volt, és abba még a főváros, Tokió épületei is beleremegtek. A hatóságok közlése szerint szökőártól nem kell tartani.

A szigetország a világ egyik, földrengések által leggyakrabban sújtott országa. 1995-ben egy 7,2-es erejű földrengés következtében a Japán nyugati partjainál lévő Kobe kikötővárosban és környékén több mint 6400 ember vesztette életét.
-------------------------------------------------------------

Igen, csak megerősíteni tudom, a hír igaz. A monitorom rendesen táncolt az asztalon, de az érdekes az volt, hogy mindenki nyugodtan dolgozott tovább, nem zavartatta magát senki. Így hát én sem különösebben, de valójában ez volt az első földrengés, amit éreztem. Még Kolozsváron egyszer a szüleim ébresztettek, hogy: "...Mennünk kell kisfiam, mert földrengés van...", de én azt átaludtam. Csak arra emlékszem, hogy napokig a nagymamánál laktunk és, hogy szomorú voltam mert átaludtam az izgalmas földmozgást. Itt Japánban is volt egy szeptember elején, de azt sem éreztem. Akkor csak annyi volt az érdekesség, hogy minden dolgozónak egyszerre megszólalt a mobil-telefonja, ami a földrengés-veszélyre figyelmeztetett. Most erős volt mozgás, de nem szólalt meg egy mobil sem. Látjátok, itt is van még mit fejlődni.
De a lényeg összefoglalva: Elveszítettem "földrengés-szüzességemet" :-).

Üdv Mindenkinek és üzenem Kingusnak, hogy ne izguljon értem, mert itt szuper-földrengésbiztos minden épület.

Jóccakát, Boti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése