2010. november 28., vasárnap

Tokyo Gardens

Ma megint jó idő volt, gondoltam elcsípem az utolsó szép őszi napok egyikét Tokyoban. Korábban, még tavasszal jártam a Yoyogi (Meiji) és az Ueno parkokban, másfél hónappal ezelőtt meg végigsétáltam a császári palota két kertjén. Mindegyik ingyenes és szép (volt) a maga nevében, de egyik sem ért fel a Shinjuku melletti Shinjuku Gyoen parkkal. Ide csak belépő ellenében lehet bejutni, így hát előre gondoltam, hogy "valamit tud" ez parkocska. Okulva a múlt hétvégi későn-kelés miatti buktából, beállítottam a vekkert és korán keltem, reggel 9 után pár perccel már a Shinjuku állomáson voltam, ahonnan pár perc séta a park. Szerencsére sor nem volt, annyira sokan sem voltak, az időjárás meg gyönyörű volt. Nagyjából 2 órát mászkáltam a parkban, ennyi idő alatt a nagy részét viszonylag be is lehet járni és készítettem majdnem 250 képet. Van néhány, ami igen jól sikerült, a jobbakat megosztom veletek, itt találjátok őket. Onnan átsétáltam a Yoyogi parkba, ahol, vasárnap lévén láttam néhány esküvői menetet. A Yoyogi parkban van a híres Meiji szentély, ide rengeteg japán és turista is ellátogat az év majdnem minden hétvégéjén. Japánban hagyomány, hogy a az 5 éves kisfiúkat, illetve a kislányokat 3 és 7 éves korukban el kell vinni a a sintó szentélybe, és ilyenkor imádkozni kell az egészségükért és jólétükért. Ha jól értettem, akkor ez azért alakult így, mert a hiedelem szerint, ezen korú és nemű gyerekeket könnyebben ér valamiféle szerencsétlenség. Ezt elkerülendő, a japán szülők 3, illetve 7 éves lányaikat, valamint 5 éves fiaikat elviszik a szentélybe és imádkoznak értük. Ez fontos esemény minden japán életében, az egész család kiöltözik, gyakran a nagyszülők is a családdal tartanak és gyerekek hagyományos japán yukata-t vagy kimonót vesznek fel. A Meiji szentélyben az esküvők mellett sok ilyen családdal is kis kölökkel találkoztam, róluk és néhány esküvői menetről készült egy kisebb fénykép-gyűjtemény. Érdekes, nézegessétek :-). A Yoyogi park után átvonatoztam az Ueno parkba, ahol csak pár kép készült. Itt volt egy vásárfia is, talán a múlt héten lehetett a legszebb színkavalkád. A mutatványosokat is itt csíptem el.

Üdv. Néktek
és Millió Puszi a Pereputtyomnak
Boti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése