2011. március 14., hétfő

A könnyek csak most kezdenek eleredni

A japánok lelkileg nagyon erősek. Általában nagyon nehéz érzelmet leolvasni az arcokról. Reggelente, amikor a vonaton utazom, képtelen vagyok eldönteni az emberekről, hogy jó kedvvel mennek-e a munkába vagy netán bal lábbal keltek-e fel. A többség a telefonját nyomkodja, kifejezéstelen arccal üzeneteket küldöz, két megálló között a nők közül néhányan sietve sminkelnek, sokan "ráalvással" pótolják a hiányzó pihenést és vannak akik olvasgatnak.

Mára az arcok megváltoztak. Az előző két napon ritkán láttam könnyeket, érzelmeket a tudósításokban, de ma már más a helyzet. A túlélő kőkemény szamurájnak is kicsordulnak a könnyei, amint nyilatkozik a mentésnél. Japánosan, visszafogottan ugyan, de az érzelmek megjelentek. Nincs hisztizés, visítozás, és eddig sem volt, az nem a japán módi, de a kemény lélek is megbicsaklik a látottak nyomán vagy a történtek mesélése közben.

Itt délebbre a helyzet annyiban változott, hogy az országos áramellátás egyenletes elosztásért, több helyen áramkorlátozások vannak. A vonatok leálltak, engem reggel hívtak, hogy ma nem kell munkába menni. A helyzet függvényében, holnap reggel újabb döntés várható. A vonatkorlátozások miatt a forgalom nagy, érezhetően spájzolnak az emberek. Reggel még nem voltak sorok a boltokban, de 11 órára az emberek megrohanták őket, minden fogy.

10 óra után volt egy erős utórengés. 11:03-kor a tévében látható volt, ahogyan a Fukushima 3. blokkjának a külső épületszerkezete is felrobban. Azt mondják hasonló az 1.-éhez.

10 megjegyzés:

  1. Szervusz! Felnéztem ma is h lássam, mi van veled. Kb el sem tudom képzelni a helyzetedet, bár tudom, h közvetlenül nem vagy érintve. Mikor mész haza? Addig is sok sikert! Péter

    VálaszTörlés
  2. Szia Péter! Március 30-ra van jegyem vissza. A legrosszabb, hogy nem értem pontosan a híreket, csak nagyjából. Lassabban, de a boltok itt is kiürültek. Munkába holnap sem kell mennem. A holnapután még kérdéses. A vonatok leálltak. Köszi a biztatást. Üdv. Botond

    VálaszTörlés
  3. ohhh az meg 2het. A legrisszabb lehet h nem jutsz ertheto infohiz. Ahogy neztem a cnn.com es az abc ausztral websiteja ekeg gyirsan frissulm sot osszehasonlitva veluk az index.hu percrol-percre rovata is jonak tunik. Probald meb ezeket, hatha segit. Magas hattersugarzasnal a radioaktiv jod jelent gondot mert a pajzsmirigyben lerakodik ezert szoktak sima joddal teliteni megelozes vegett. /ki vagyok okositva, Paks mellol szarmazom/ Azt olvasom, h a lakossagnak ajanljak a magas jodbevitelt az eromu 200km-es kornyezeteben, merth most a tenger fele fuj a szel de csutortokre meg fog fordulni.
    Ennivalod es vized van eleg? A nagykovetseg egy 5 fos csaladot es 2 masik embert keres. Veled felvettek a kapcsolatot?
    (bocsi h nincs ekezet, melobol irok telorol) Udv: Peter

    VálaszTörlés
  4. Szia Péter! Én folyamatosan tartom Botonddal a kapcsolatot Skype-on, látja a híreket (index, origo, cnn, stb.) És egyfolytában nézi a TV-t, amiből már egyre többet ért. Mindnyájan aggódunk érte, reméljük mihamarabb hazajön. Sajnos addig nem tud lépni, amíg nem tud bemenni a munkahelyére. Reméljük megoldódik ez a reaktor helyzet is végre valahára.
    Üdv, Csilla

    VálaszTörlés
  5. Ja és nagyon köszi az aggódást és a biztatást.

    VálaszTörlés
  6. Szia Botond!

    Én is örülök hogy minden rendben veled, kitartás még erre a kis időre. Remélem minél hamarabb visszaadhatom az íróasztalod amit elfoglaltam a SZTAKIban :).

    üdv: Dávid-diák

    VálaszTörlés
  7. Szia Csilla!

    Sejtettem, hogy nincs egyedül, legalább is virtuálisan tuti nem :).
    Én csak ismeretlenül estem be ide az index.hu oldaláról, ott volt linkelve a blog. Nem tudom, van-e kint vele valaki, de üldögéltem én is külhonban egyedül albiban hónapokig (hál' Istennek nem ilyen helyzetben) és jól esett minden emberi szó. Hát, gondoltam vissza-vissza nézek. Időmbe belefér. :)
    Botondnak sok szerencsét, nektek meg kitartást!
    Üdv: Péter

    VálaszTörlés
  8. Szia Péter!

    Igen, nagyon jól esett-esik neki, hogy írtok pár szót. Érzi, tudja, hogy aggódunk érte és nagyon várjuk már haza. A hírek továbbra is elég aggasztóak, nem tudni, mi jön még :(
    Talán elég messze van ettől az egésztől, csak ez ad némi reményt.
    Üdv: Csilla

    VálaszTörlés
  9. Szia Boti!

    Mi is folyamatosan sasoljuk a japán eseményeket, és sokat gondolunk rád! Bejegyzéseidet olvasva azt kell mondjuk, hogy jól bírod a gyűrődést. Le a kalappal előtted!
    Már elindultak a válaszfalak nálunk. Reméljük mielőbb megcsodálhatod.

    üdv, Gáspárék

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok! Köszi még egyszer minden biztatást. Nem megyek munkába, de nem unatkozom. A 2. reaktornál történt valami komolyabb, emelkedett a sugárzás a reaktornál. Az index is részben a Kyodo news oldaláról veszi az infót, így találtam rá én is, angol nyelvű és a fejléce percről-percre frissül. http://english.kyodonews.jp/
    Itt továbbra is nyugi van. Áram is van még délelőtt, lehet, hogy du. elveszik 4 órára.
    Üdv. Mindenkinek

    VálaszTörlés